Jak ograniczyć jedzenie słodyczy przez dzieci?

          Wpis powinien szczególnie zainteresować rodziców, którzy postanowili ograniczyć lub wyeliminować spożywanie słodyczy u swoich dzieci.
              Cukry proste w nadmiarze to nie tylko zwiększone ryzyko problemów z pracą serca, spadek odporności, otyłość, trudności z koncentracją. Jedzenie słodyczy w dużych ilościach to też nadmiar energii u dzieci, które już z natury są przeważnie energiczne. Dzieci nie potrafią poradzić sobie z nadmiarem energii co może powodować, że będą bardziej pobudzone.
          Od czego zacząć?
      1. Wprowadzaj zmiany stopniowo, będzie to bardziej skuteczne. Zacznij od ograniczenia, umów się z dzieckiem, że od teraz będzie mogło zjeść jedno ciasteczko, lub jednego cukierka dziennie. Po tygodniu, czy dwóch nowa umowa – co drugi dzień, a następnie jemy słodycze tylko podczas weekendu, lub tylko jeden raz w tygodniu. Można na tym pozostać – można też zrezygnować ze słodyczy całkowicie – wszystko zależy od przekonań rodziców, którzy najlepiej wiedzą co będzie dla nich dobre.
     2. Porozmawiaj z dzieckiem o szkodliwości jedzenia słodyczy w nadmiarze, wytłumacz, przedstaw dowody, podaj przykład, pokaż zdjęcie – zadziała to lepiej niż samo powiedzenie “nie wolno jeść słodyczy”.  
    3. Daj przykład – dziecko uczy się poprzez naśladowanie, jeśli chcemy wymagać od innych musimy wymagać również od siebie. 
    4. Pamiętaj o jedzeniu owoców i warzyw, stosuj zdrowe zamienniki. W internecie jest wiele przepisów na “fit ciastka”, które mają zdrowy skład. 
      
-> Jeśli Twoje dziecko jadło batonika codziennie i nagle usłyszy “od dzisiaj nie jemy słodyczy wcale” jak również nie znajdzie ich w domu – może znaleźć samo sposób na poradzenie sobie z tą sytuacją, co nie będzie dobre, bo może:
– zacząć zjadać kremy mamy, które pachną czekoladowo, czy truskawkowo
– może zacząć wykradać słodycze innym dzieciom w przedszkolu
… oraz wpaść na wiele innych zaskakujących pomysłów, z którymi nie będzie łatwo sobie poradzić.
        Podsumowując, ograniczenie słodyczy to dobry pomysł – wprowadzaj jednak zmiany stopniowo, będzie to bardziej skuteczne i zmniejszy prawdopodobieństwo wystąpienia negatywnych konsekwencji. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *